Sunday, August 25, 2013

Medias 24h, un alt fel de concurs

Am auzit multa vreme de cursele de 24h, in care efectiv trebuie sa parcurgi un traseu de cat mai multe ori intr-o zi completa. Ele exista la mai multe sporturi, iar participarea se face fie individual, ca barbatii adevarati, fie asa, mai soft, in echipa, unde intervalul trebuie acoperit de cate unul din membrii, ceilalti stand intre timp la odihna. Evident, e mai greu la individual, dar si la echipa e interesant, fiind de baza strategia, oboseala fiind si ea mare. Noi am fost la echipe, eu cu Oana, Doru si Sorinescu, singura echipa mixta din concus.

Traseul, gandit de cei de la CicloMed, a fost unul perfect pentru asa ceva, dar creatorii celebrului Maraton Medieval Medias nu aveau cum sa ne dezamageasca. Un traseu greu, cu urcari si coborari destul de solicitante, dar in acelasi timp suficient de soft sa poata fi parcurs obosit, noaptea, la lanterna.

Am luat startul eu, urmand sa dam, dupa caz, cate 2-3 ture fiecare, mai putin Oana care dadea doar una sau doua. S-a plecat nebuneste de tare si s-au distantat in fata la individual Oac, Robike si Luci Marculescu, alaturi de Cristi Ghilt care era in echipa "adversa", dar ei fiind doar doi, el si Gica.

Concursul s-a desfasurat interesant de tot. De fiecare data cand intram pe traseu, dadeam tot ce puteam, astfel incat imi terminam turele rupt in schema. Dupa ce am ajuns si ne-am distantat de cateva echipe ce au luat startul destul de bine, am ajuns pe final sa ne concuram doar cu Alpine Challenge a lui Cristi si Gica. Oana mai pierdea cateva minute, dar mergea fantastic de bine, noi le mai recuperam.

Cand a venit noaptea, am avut emotii, n-am mai mers in regim de concurs pe intuneric, dar am avut surpriza ca lanterna primita imprumut de la Doru sa faca zi in fata bicicletei si, de fapt, senzatia era fantastica, era mult mai frumos ca ziua, parca nu mai doreai sa te opresti. Sincer, as repeta experienta asta cu datul noaptea de cate ori pot, numai sa-mi iau si eu o lanterna din asta adevarata...


Spre dimineata, oboseala si-a spus cuvantul si aproape de final i-am depasit si pe Alpine Challenge ajungand pe locul 1. Dar fiind colegi de pedala de ani de zile, ultimele doua ture echipele noastre le-au dat impreuna, la final terminand de mana Sorinescu cu Gica si, astfel, ocupand amandoi locul 1.


La individual, lupta a fost foarte interesanta. Robike, care era clasat bine de tot, a abandonat si apoi lupta a continuat intre Oac si Luci Marculescu. Totusi, spre dimineata, Oac castigase deja un avans confortabil de o tura in fata care s-a tot marit si astfel a terminat castigator editia asta a Medias 24h. Pot sa spun ca m-am intalnit noapte cu Oac pe traseu si mergea extraordinar, iar noul lui Specialized 29'er cu XX1 rupea poteca in doua...

No comments: