Sunday, June 03, 2012

Transfagarasan si Iezer - 2 zile de pedalat

Ca sa mai iau o pauza de la atatea concursuri, am decis sa aloc weekend-ul de rusalii turelor de placere. Astfel, am avut ocazia sa revad doua locuri si doua trasee dragi de ciclism.

Duminica - Transfagarasanul pe sud

Inpreuna cu o echipa serioasa, adica Basso, Han, Dani, Cristi si Marius, am scos cursierele la munte si am dat un Transfagarasan sudic. Plecati de acasa cu planuri mari, de mers pana la Cartisoara, urcarea de la Poienari pana la cota 2000 ne-a mai imblanzit, la fel si norii care se cam aratau dupa creste. Zapada prezenta din belsug ne-a si racorit, la fel si frigul din tunel pe care l-am trecut fiecare cum a putut pana la Balea, pentru o ciorbita. La Balea, cum e si normal, iarna inca era dominanta iar in fata tunelului trona un covor imens de zapada de 1 m grosime numai bun sa ne faca muci ciorapii. Dar ne-am incalzit cu ciorba si, dupa inca o tura prin tunelul intunecos aglomerat ca la metrou la Unirii de turisti, am taiat-o la vale si ne-am mai dezmortit picioarele pe drumul valurit de contur al lacului Vidraru, drum care, daca acum 1-2 ani era cam nasol, azi e aproape complet reasfaltat si e o placere. Am ajuns la masina numai bine fericiti, dupa 120 km de pedalat asa cum ne place....

Luni - Iezer - Crucea Ateneului

Traseul din Iezer ramane pentru mine un traseu de referinta pentru MTB in Romania, fiind dificil si frumos si la urcare, si la coborare. De data asta am mers sa-l fac in gasca mare, cu van-ul lui Straff. Astfel, dimineata ne-a gasit in numar de 8 MTB-isti, complet echipati, gata sa ne lansam in aventura, pentru unii mai mare, pentru unii mai mica. Ziua a mers relaxant, am mers mai tare in fata, apoi ne-am mai oprit sa ne regrupam cu cei din urma, am mai urcat cate un deal mai abrupt de ambitie. Oricum, asa,  catinel, am ajuns cu totii la obiectivul propus, Crucea Ateneului, imediat dupa coborarea de la 2350 m. Coborarea a fost dementiala, iar de la stana nu am mai stat pentru regrupari ci i-am dat blana pe pantele ametitoare din padure pana in asfalt. A fost o zi relaxanta de MTB cu oameni faini. Iar cainii din Iezer, de data asta, ne-au lasat in pace...

No comments: