Monday, May 09, 2011

Prima (mea) evadare pe ciclocross

Desi pentru unii Prima Evadare este deja demult o traditie, eu n-am avut niciodata o mare atractie sa ma duc la concursul asta, intotdeauna mi-am gasit ceva mai bun de facut. Anul asta in schimb, datorita faptului ca in sfarsit mi-am incropit din bucati un soi de ciclocross, am zis ca da, asa merita sa particip. Ca sa scot MTB-ul pe-acolo m-as simti ca si aia ce merg cu cate un Nissan Patrol cu troliu, snorkel, cauciucuri imense si zgomotoase si plin de noroi pe Magheru. Iata cu intarziere (ca am uitat pur si simplu) povestea:

Astfel, cu mirare, a fost inca o zi cu multe premiere:
- prima data la Prima Evadare
- primul concurs pe ciclocross
- primul concurs cu o bicla echipata cu Acera

Iata un mic film facut de organizatori dupa concurs:



Cum in seara dinainte a fost furtuna si in dimineata concursului ploua marunt, m-am bucurat si am zis ca da, va fi o zi memorabila. Astfel, dupa cei 10 km pe asfalt pana la Academia de Politie si o ora de socializare, m-am aliniat la start, un pic mai in fata.

Dupa buluceala de la start, cum am intrat pe noroi, prima cazatura intr-o balta nu s-a lasat asteptata. M-am prins repede ca anvelopele mele Conti CX Race nu prea au de-a face cu aderenta laterala, asa ca am selectat in creier programul Race King si, dupa inca cateva cazaturi pana la soseaua de centura, de calibrare, am intrat in linie dreapta. Cel mai fain a fost pe bucata lunga de asfalt din Dimieni unde chiar mi se parea ca MTB-istii stau pe loc.

Ce sa zic, erau bucati unde mergeam mai bine ca MTB-istii, altele unde ei erau avantajati. Probleme cu noroiul am avut doar pe ultimii 5 km, unde se mai aduna putin la frana. Restul a fost asa cum m-am asteptat: ciclocross adevarat, cu noroi din plin. Bicicleta s-a comportat cum se poate comporta un Acera din anii 90: schimbam viteza, dupa jumate de minut se muta si lantul. Franele in schimb au fost OK. Mi-ar fi placut sa fie tija de sa o idee mai ridicata, dar nu am avut mox-ul strict necesar acestei operatii la CX-ul meu.

Pe parcurs, ca la orice concurs, am mai socializat cu Alex Fodor, cu unii-altii, m-am tot depasit cu tandemul de la Tusnad, m-am mai uitat dupa alti ciclocross-eri... O dimineata frumoasa si murata, de vis.

Am terminat mai tarziu decat ma asteptam, dar rotund ca de obicei, in aproape fix 4 ore (4:00:30), obtinand un amarat loc 69 la general dar si un frumos loc 5 la ciclocross. Dupa ce am inghetat un pic prin zona, am plecat cu Dorin spre Bucuresti, tot pe biciclete, ca na, ciclismul se duce pana la capat...


Per total, am doar cuvinte de bine organizatorilor din toate punctele de vedere: puncte de alimentare, marcaje, totul perfect, cu un mare plus pentru cortul incalzit de la final. Dar si un maaaarreee minus: am primit cel mai ORIPILANT tricou care l-am vazut vreodata: gata descusut, cu imprimeurile puse stramb, groaznic. Record total!!!

Foto: Robert Ghement

In fine, Prima Evadare este ce este si a avut un rol fantastic atat in ridicarea nivelului MTB-ului populist in Romania, cat si in ridicarea nivelului de trai a celor cu magazine de biciclete din Bucuresti. Eu tot timpul am zis ca astia de pe la BikeXpert si alte magazine mari ar putea sa puna mana de la mana sa le faca cadou initiatorilor ideii cate un bike de 5-6000 de euro de multumire....

No comments: