Sunday, July 11, 2010

Transalpina, rapid, in trecere

La intoarcerea de la Tismana, care a avut loc o zi mai repede decat planuisem, ca sa trec prin Tg. Jiu sa mai fac un antirabic, am zis ca daca tot mi-am rupt o spita pe spate si nu mai indraznesc asa sa dau un off-road, poate dam o Transalpina sa vedem cat e asfaltat. Surpriza a fost totala: asfaltul e nou nout si refacut ca lumea, de la baza, inclusiv relocata toata portiunea aia ce se inzapezea iarna inainte de Ranca. Ba mai mult, am reusit sa urc pe asfalt pana in Pasul Urdele, la capatul asfaltului altimetrul imi indica 2085 m. Ruta are 27 km cu 1700 m diferenta de nivel. E clar, Transfagarasanul a fost surclasat si aceasta ar trebui sa devina Mecca ciclocataratorilor de asfalt din Romania. Pot deocamdata doar sa-mi inchipui cat de tare e sa o faci cu cursiera.

Nu mai fusesem demult oricum pe Transalpina, asa ca am fost curios ce impresie mai am acum. Nu e asa de tare urcarea cat imi aduceam aminte, dar e mai grea clar decat Transfagarasanul, cu portiuni mult mai abrupte si mai sustinute. Diferenta de nivel urcata pe asfalt e acum mult mai mare, iar la calitatea suprafetei de rulare nu se poate face comparatie, Transalpina fiind absolut impecabila, poti sa faci lejer drifturi cu un Bugatti Veyron pe-acolo. Doar de la Ranca in sus mai sunt cateva mici santuri transversale neastupate.

Iata cum arata traseul, profilul si cateva poze de pe acolo (am pus track-ul si pe Bikemap):


3 comments:

Gianina said...

Apoi cand o sa fie toata gata de la Novaci si pana in Sugag o sa fie o isterie, ca nebunie ii putin spus :)

Florentzo said...

Tranalpina se numara printre obiectivele mele de anul acesta si ma bucur ca s-a asfaltat desi nu am apucat sa pedalez decat foarte putin, pe cand se compacta terasamentul, anul trecut.
Este intr-adevar alta lume "sub tine" cand pedalezi asa frumuseti cu o cursiera.
A surclasat Transfagarasanul, desi pot spune ca rolurile s-au schimbat in asa maniera incat Transalpina intra in domeniu de road, iar Transfagarasanul intra in domeniu de offroad...partea sudica este dezastruoasa :(

Anonymous said...

For most recent news you have to pay a quick visit web
and on internet I found this site as a most excellent web page for hottest updates.


Check out my weblog; calories burned walking