Friday, April 16, 2010

La Ratei

Weekendul acesta dupa o pauza de doi ani a fost primul modul din stagiul de la Ratei. Modulul al doilea urmeaza sa fie weekendul urmator. Cum nu am reusit sa plecam de dimineata, vineri la ora patru fix iesim pe poarta si mergem sa le recuperam pe Anca si pe Sasha. Acasa mai facem o oprire scurta sa luam restul bagajelor iar pentru mancare mai facem doua escale. In fine, reusim sa ne urnim pe la sase seara, dar parca toata lumea merge incet, se merge in coloana in afara localitatii asa ca abia pe la noua seara ajungem la Cerbu. Descarcam materialele si munitia si ne punem la povesti, in timp ce Horatiu merge sa tina lectia teoretica cursantilor. Dupa cateva beri, pe la 12 noaptea, ma lansez cu Ducu intr-o lectie scurta de istorie si niste versuri din Eminescu si dupa o incheiere glorioasa mergem la culcare.
A doua zi pe la sapte dimineata Radu da trezirea si dupa ce mai lenevesc un pic, imi tarasc picioarele pana in camera vecina unde oamenii se pregatesc sa mearga la faleza. Eu sunt in echipa care merge la aven, suntem vreo cinci oameni care mergem in Bratei. Recunosc ca vremea de afara nu ma imbie sa fac mare lucru, si ideea de a face TSA pe ploaie imi da fori. Da, stiu e speo, dar uite ca lenea incepe sa ma cuprinda si cum nu am mai fost de un an pe coarda ma gandesc sa incep cu o mica echipare la faleza.

Pe faleza foto: Anca Munteanu

La faleza incep cu lasatul corzilor jos dupa care continuu sa pun mana curenta de jos. Radu ma pune sa micsorez buclele nodurilor din amaraje si sa fac segmentele de maini curente mai mici asa ca am de lucru. Intre timp stagiarii isi vad de stagiu intre timp Andrei echipeaza si restul mainilor curente. Desigur prognoza ne urmareste, ploua in reprize de 15 minute cu pauza de 10. In fine, pe la doua o ploaie mai serioase ne trimite sa ne adapostim care pe unde poate. Pana la uma pe la doua jumate incepem sa ne urnim spre aven. Vin cu noi si Cristina si Anca, Anca nu stie sigur daca o sa coboare.
Dupa urcusul surt pana la aven incepem pregatirea echipamentului. Planul e sa echipez eu pana la platforma iar Andrei restul.

Incepem echiparea foto: Anca Munteanu

La parcurgere e Cristina, Silviu si Anca iar Octav ne supervizeaza cum echipam, el coboara doar pana la platforma. Incep echiparea. Ca de fiecare data inainte de a incepe sa echipez, dupa o pauza de TSA, imi simt gura uscata si ma incearca emotii. Dupa ce pun mana curenta cobor la prima platforma. Incepe sa ploua usor, eu continuu cu mana curenta pana ajung la primul Y. Dupa ce pun bucla care se potriveste cel mai bine cobor un pic si stiu ca urmeaza un spit pentru deviere. Ma uit peste tot si nu il vad, asa ca la sugestia lui Octav pun devierea dupa un bolovan. Merge destul de bine asa ca cobor si ajung la fractionarea dubla, dar cum un spit se misca decid sa echipez un singur spit. Echipez si urmatoarele fractionari si ajung la a doua paltforma si la capatul corzii. Il strig pe Andrei sa coboare sa continue echiparea.

Pe platforma foto: Anca Munteanu

La Y-ul mare ne mocaim un pic cam mult pana il echipam pentru ca eu stiam de anul trecut ca sunt trei spituri, Octav ne ajuta si pana la urma il facem din doua spituri. Andrei coboara si echipeaza si devierea si ultimul Y dupa care ne da liber. Dupa ce coboara Silviu si Cristina cobor si eu. Silviu urca primul din motive de frig, urmeaza Cristina si eu. Inainte sa urc aud niste zgomote venind dinspre tunel. Nu imi dau seama cine se poate plimba la ora asta prin tunel. Ulterior aflu ca Horatiu iesit la o tura de alergat a vrut sa isi faca simtita prezenta. Dupa ce termina de dezechipat, urca si Andrei astfel ca la opt seara ne regasim toti sus. Strangem echipamentul si coboram la masini. La noua seara ne intoarcem la cabana, asistam la lectiile teoretice si dupa ce mancam deschidem sesiunea de bancuri la care Ducu si Horatiu se descurca de exceptie. A doua zi e mai greu cu trezitul, vremea e dintre cele mai nasoale dar baietii de la stagiu pe la zece pleaca la faleza. Horatiu e hotarat sa mai alerge o tura inainte de faleza, eu prefer sa mai dorm. Dupa ce stam la cafele prelungite pana pe la 12, reusim sa ne urnim si noi si mergem la faleza. Pe la patru incepe dezechiparea asa ca impreuna cu Octav si Sasha ne alegem cate un traseu pe care il dezechipam. Dupa ce strangem tot calabalicul ne arhivam toti in masini si dupa o pauza de spalat corzi si echipament ne oprim in Pucioasa la carciuma pentru concluziile turei.

No comments: