Sunday, May 03, 2009

Isverna de 1 Mai

Cu ocazia faptului ca Matei ne-a facut propunerea sa mergem sa ne petrecem weekend-ul prelungit de 1 Mai la casa lui din Isverna (din pacate fara el), ne-am adunat o trupa cu ganduri mari. Noi doi, Doru si Oana, pregatiti serios de MTB, am aterizat dupa cautari intense la casa joi noaptea pe la 2 jumate. Vineri dupa-masa au mai aparut si Robert, Madalina si Diana de la Timisoara, cu scop de relaxare si spre seara, dupa o tura pe jos pe la crovuri, au sosit si Alin si Gianina.

Avand trei zile la dispozitie, am inceput cu ceva lejer, o tura fara fortari, de aproape 50 km, sa vizitam imprejurimile cu bicicleta.


Astfel, nu foarte devreme, noi doi cu Oana si Doru am plecat pe sosea spre Podul Natural de la Ponoare si, apoi, pana la Padurea de Liliac unde inca nu erau inflorite toate tufele... Intr-o lene generala, la intoarcere, am ras o bere la birtul de la Podul Natural, apoi ne-am indreptat pe acelasi drum inapoi, dar am continuat spre Balta. Dupa ce am trecut un deal, am dat de o intersectie la dreapta si ne-am spus ca e imposibil sa nu gasim un drum la Isverna de acolo. Asa ca am ajuns in Gornovita de unde, pe drumul principal care incet s-a transformat intr-un super traseu de MTB, udati de o usoara ploaie, am trecut in Izverna unde ne-am intalnit cu Robert, Madalina si Diana cu care am facut o plimbare pana la intrarea in Pestera Isverna. La intoarcere, ne-am intalnit si cu Gianina si Alin care tocmai sosisera sa doarma si ei cu noi si sa ne insoteasca in tura de sambata, ziua cea mare.








Sambata ne-am mobilizat devreme, ca aveam planuri mari. Noi doi, Gianina, Alin si Doru ne-am transbordat bicicletele in Closani de unde urma sa facem o traversare pe forestiere pana in Cerna Sat, apoi sa urcam la Izvoarele Cernei si sa ne reintoarcem apoi pe drumul direct spre Closani pe la lacul de pe Valea Mare.


Tura a totalizat peste 80 km superbi. Am luat-o lejer si am savurat trecerea pe drumuri de TAF spre valea Cernei, drumul nesperat de frumos de pe malul lacului Iovanul (inclusiv celebrul loc unde acesta s-a rupt - intr-adevar nu se mai poate trece decat pe jos). Au urmat Izvoarele Cernei, o urcare de nota 10 si o coborare pe ploaie pana la Valea Mare. Dupa o mica neintelegere de trasee pe la coada lacului, am continuat pe asfalt si am ajuns cu bine pe la 19:00 la masini, avand timp sa spalam si bicicletele la un mic izvoras din intersectie.








Ce mai, o tura si o companie de zile mari, poze minunate si un final documentat pe masura. Ziua s-a incheiat cu o ciorba de burta la Baia de Arama si un gratar la Isverna.




Duminica, Gianina si Alin au plecat devreme sa mai dea o tura pe jos, iar noi ne-am strans lucrurile si am plecat cu totii pe DN spre Cerna, pana in pas, unde ne-am oprit si am dat o tura de plimbareala pe Varful lui Stan.


Noi doi, Doru si Oana am urcat prin dreapta, pe o creasta alpina demna de Piatra Craiului, nemarcata si destul de fioroasa, noroc ca unele pasaje care m-au cam speriat la vedere se ocoleau pe brane. Pe poteca normala, pe unde am coborat la final cu totii, au urcat Madalina, Robert si Diana pana aproape pe varf. A fost prima tura mai serioasa pe munte cred pentru Diana. Noi am urcat pana pe varful stancilor (sau varful "turistic") dar ne-am balaurit prin lastaris si in spate vreo 300 m sa ajungem si pe varful real, geografic.





Am ajuns jos destul de tarziu si, dupa o masa copioasa si foarte ieftina la Casa Alba din Baia de Arama (recomandata sincer tuturor), pe la 8 si ceva am taiat-o la Bucuresti unde, cu surprindere, am ajuns pe la 12:30 noaptea, deosebit de repede.

Cu ocazia turei am aflat si cum incap 4 biciclete in portbagaj: bine.


A fost un mini-concediu reusit, printre prieteni, intr-o zona in care vom reveni cu siguranta. Multumiri nemasurate lui Matei pentru cazare, casa e super, de asemenea si vecinilor care ne-au cinstit seara cu lapte si branza proaspete - Sa ne traiti!

Toate pozele din ture facute de noi sunt pe webshots.
Povestea si pozele Oanei si ale lui Doru sunt aici.
Povestea si pozele Gianinei si ale lui Alin sunt aici.

7 comments:

Matei Laudoniu said...

bravo fratilor, asa da. frumosi mai sunteti cu totii. in rest...fara cuvinte.

incognito said...

data viitoare ne sincronizam :)

ralucita

Campian Horatiu said...

Las' ca ne intoarcem cu totii cat de curand, cu planuri si mai mari... O fi fost bine si in Bicaz, ca si acolo e frumos foc...

Doru said...

Iaca si-ale noastre poze, aici

Dan Gheorghe said...

foarte bine facti ca va intoarceti la natura. mai multi daca ar face asta, ce bine ar fi!

Campian Horatiu said...

Nu prea e corect spus ca ne "intoarcem" la natura, caci cel putin noi nu cred ca am fost departe de ea niciodata... Dar, intr-adevar, tot mai putina lume e atrasa de turismul ecologic, in mijlocul naturii, chiar dintre oamenii la care nu te astepti foarte multi se lasa atrasi in activitati urbane sau, mai rau, in activitati daunatoare pentru mediu, cum ar fi cele motorizate (ATV, Enduro, Off-Road...). Sa speram ca din povestile celor din ce in ce mai multi care ne relatam momentele frumoase traite in mijlocul naturii, unii sa se lase convinsi sa revina si ei la aceste valori adevarate...

Anonymous said...

Hey would you mind letting me know which web host you're working with? I've loaded
your blog in 3 different web browsers and I must say this
blog loads a lot faster then most. Can you suggest a good web hosting provider at a fair price?
Cheers, I appreciate it!

Here is my site; what should i weigh for my height