Monday, March 30, 2009

Sfarsit de martie in Buila

Weekendul ce tocmai a trecut am fost in Buila. A fost prima tura in aceasta zona si mi-a placut mult. Este un munte superb si putin umblat. Sambata dimineata ma regaseam impreuna cu Corina, Andreea si Radu in satul Barbatesti la intrarea pe traseu. Incepem sa urcam prin padure, vremea este buna, in padure este plin de flori asa ca ne bucuram de tura si urcam pana in poiana Scarisoara unde facem prima pauza.

Continuam urcusul prin padure unde zarim caprioare, una trecand destul de aproape de noi.  Dupa ce iesim din padure ajungem la izvor si la indicatorul care ne da vestea buna - 20 minute pana in Curmatura Builei. Practic mai avem de urcat o panta pana la pensiunea de trei stele unde avem locuri rezervate.

Dupa ce ne obisnuim cu "vastele apartamente" ne echipam pentru primele "lectii practice", adica abordam Turnurile Popii.

Seara stam ca stramosii cu o sticla de vin la foc pana cand din cauza fumului abandonam seara sociala si mergem la culcare.
A doua zi pe la opt dimineata iesim cu greu din saci si ne pregatim sa abordam partea a doua a traseului adica creasta pana pe Vanturarita Mare. Cu o zi inainte vazusem un culoar care iesea in creasta si care evita zona padurii asa ca dupa un traverseu prin padure am ajuns la el.
Dupa ce urcam culoarul ajungem in creasta pe care mergem vreo doua ore pana pe Vanturarita Mare.

Desi ne propusesem sa ajungem si pe Vioreanu constatam ca nu mai este timp asa ca o dam la vale pana ajungem in padure unde facem dreapta pana la stana Stevioara. De aici coboram la Pahomie iar dupa urcusul pana la Patrunsa urmeaza coborarea la varice pana la masina. Este deja opt seara cand ajungem la masina dar suntem toti bucurosi de tura  ce tocmai s-a incheiat.