Monday, August 04, 2008

La catzarat in Rasnoave




De multa vreme imi doream sa merg la catzarat, sa fac un traseu de cateva lungimi de coarda, adica sa ma simt si eu alpinista. Asa ca am vorbit cu Marian Anghel sa ne fie ghid intr-o tura de doua zile. Locatia a fost stabilita de el la fel si traseele, adica Masivul Postavaru - cheile Rasnoavei.
Vineri seara l-am asteptat pe Marian in Predeal la intersectia cu drumul spre Paraul Rece de unde am mers impreuna in cheile Rasnoavei, intr-un loc cat de cat mai retras si aproape de traseele noastre. Seara Marian ne-a povestit cate ceva despre gradele traseelor in alpinism si am facut planul pentru a doua zi. Pentru sambata traseul ales a fost "Panseluta" - gradul 3B, patru lungimi de coarda. Desigur, Marian a urcat cap, iar noi am fost secunzi.

Horatiu la inceputul traseului



Eu pe prima lungime



Pe la ora patru si jumatate am terminat traseul astfel incat la cinci eram la corturi. Cum mai era timp pana sa se intunece am decis sa mergem sa ne catzaram la mansa, traseul ales de Marian fiind Cezar Manea, cinci lungimi, gradul 4B.

Horatiu pe prima lungime din Cezar Manea




Si eu



Dupa ce cu greu am reusit sa ajung sus si mai mult decat atat m-am mai si tras de cuie, ca deh, e greu la inceput am mai incercat si traseul "Crida" din care nu am reusit sa fac decat primele prize.

Duminica traseul a fost mai dificil si mai lung, adica "Caprioara" - 4B,cinci lungimi de coarda.

Prima lungime


Primele trei lungimi au fost un pic mai grele decat ce intalnisem pe Panseluta dar la care ne-am descurcat onorabil, in schimb a patra lungime a avut o bavareza unde am luptat din greu si la finalul careia mainile imi atarnau inerte. Asa ca am stat in zelb si mi-am mai tras sufletul.

Viata in regrupare



La final e bine


Tura a fost excelenta, sper sa mai urmeze pe coarda si alte trasee de alpinism.

No comments: